Slovní zásobu nejlépe načerpáš čtením. To nemusím připomínat. Sama jsem četla od cca 9 let každou volnou chvilku. Převážně beletrii, která mě bavila. Ale nutnost to určitě není. Dneska ti chci doporučit kníhy o marketingu, copywritingu nebo obecně motivaci k práci freelancera.
O psaní, reklamě a duši. Tak zní podtitul výboru z tvorby a blogu Nejlepšího copywritera. Jen pro zajímavost: Myšlenka je tu taková, že tím nejlepším copywriterem jsi ty, ať už v pozici klienta, nebo textařského začátečníka. Tady se naučíš o tvorbě přemýšlet.
Stejný autor, mimochodem původně učitel češtiny, připravil i přehlednou příručku pro začátečníky. Cením na ní hlavně neotřelé přemýšlení o textech a lásku k řemeslu, která je tu cítit na každé stránce.
Zatímco Pavel svou knihu zasvětil textům na web, s kolegyněmi jsme si posvítily i na ostatní disciplíny: e-mail marketing, PPC, blogy, sociální sítě nebo třeba SEO, tolik potřebné hlavně pro online svět.
Bojíš se, že ti budou při psaní docházet nápady? Že nejsi dost kreativní? S technikami popsanými v téhle knížce to půjde v pohodě.
Naučí tě kouzlo umění ovlivnit zákazníky slovem a psychologií prodeje. Protože o tom to celé je.
Ne nadarmo platí David Ogilvy za zakladatele moderní reklamy. Také jaké první použil slovo copywriter. Od koho jiného se učit?
Tahle knížka už je možná tak trochu klišé. I když jsem se k ní dostala až po letech copy praxe, i tak ale můj pohled změnila. Taky díky ní jsem přešla na volnou nohu. Nechtěla jsem živit svou prací jiné. Vadilo mi být součástí krysího závodu, kde v pracovní dny sedíš od–do v kanceláři, odpočíváš o víkendu a volno máš jen přesně dané dny v roce. Jde to i jinak. Tady se to naučíš.
Bible podnikání v Česku. Provede tě nástrahami začátků, fakturace a dalších otázek, co tě teď možná napadají.
Světoznámý autor beletrie sdílí své zkušenosti se psaním. Líbí se mi, že dopoledne, když je nejaktivnější, píše, odpoledne se jde projít a odpovídá svým fanouškům. Taky mě potěšil tvrzením, že kdykoli zažíval v životě těžké chvíle, psaní ho z nich spolehlivě vytáhlo.
Na tuhle knížku jsem narazila ve výprodeji. Ačkoli Murakami píše skvělé romány, tady některé kapitoly trochu drhnou. Tak proč knihu doporučuji? Jako sondu do myšlení úspěšného spisovatele, místy míň či víc zdařilou.
Doporučení na tuhle knížku jsem slyšela z několika stran. Musím říct, že oprávněně. Tady se naučíš vnímat potřebu, která stojí za vším, co ti kdo říká. I v copywritingu potřebuješ umět dobře detekovat potřeby lidí a pak jim nabídnout ve správný čas odpovídající řešení.
Motivačních knih najdeš na trhu spousty. Na mě moc nefungují. Daleko víc mi dávají příběhy lidí, kteří si šli za svým snem a víc či míň se jim to podařilo. Doporučuji vybírat knížky o lidech z oblastí, ke kterým máš blízko. Dá ti to nejvíc. Za mě třeba:
Tanec miluju a David s Tarou, jediní čeští mistři světa v profesionálním párovém tanci, jsou v něm naprosté špičky. Zvládli to s pokorou a úsměvem na rtech. A to se myslím dá použít v každém oboru.
Zamyšlení mladého člověka o tom, kam se dnes na profesní cestě vydat. Miky mě oslovil svou podnikavou náturou a otevřeným přiznáním, že ne všechno se vždy povedlo.
Na závěr bych ještě chtěla apelovat na to, ať si hlídáš nejen svůj pracovní, ale i osobní rozvoj. V podnikání a dennodenním iks hodinovém zápřahu dostávají tělo i mysl zabrat. Hlídej si fyzickou i psychickou stránku dřív, než tě doběhne a možná i na čas v práci zastaví. Byla by to škoda.
Trochu těžší knížka ke čtení, ale pomůže ti uvědomit si důležitost zdravého spánku. Za sebe můžu potvrdit, že jakmile déle spím špatně, podepíše se to i na výstupech, které odevzdávám.
Tahle knížka se už čte lépe a pomůže ti uvědomit si, jak důležité je poslouchat své tělo. Mně už se dávno potvrdilo, že nemá cenu měnit to, co mému tělu vyhovuje. Tak usínám v 21 a všichni se mi smějí. No a co? Hlavní je, že trávení, produktivita atd. fungují dobře. Doporučuji i cvičení, která knížka obsahuje.